הפקת סרטים בירושלים - על מוסיקה להפקת סרטים

משרד הפקות וידאו בירושלים

מאת: מערכת האתר

הפקת סרטים בירושלים השתייכה תמיד לחבורות סטודנטים מבצלאל או מבית הספר לקולנוע עש סם שפיגל המחפשים הזדמנויות ולוקיישנים שונים בעיר להפקת הסרטונים שלהם.

בשכונות הותיקות בירושלים שפע של אתרים מרשימים לצילום. מרפסות מתקלפות, חלונות מענינים, חצרות בתים ומראות אוטנטיים מכל הסוגים. חלק מהסטודנטים ישאפו להפיק סרטוני תדמית או לפתוח משרד שעוסק בנושא. חלקם ישאפו דווקא לביים סרטים דוקומנטריים או סרטי תעודה. כך או אחרת – אנשי מקצוע מתחום הפקת סרטים אומרים שזה חבל להם – חברה צעירים מצלמים סרטים בירושלים כסטודנטים אבל אחכ פותחים משרד בתל אביב או עובדים בתל אביב בחברה להפקת סרטים. אם תשאלו את הצעירים יגידו שירושלים היא מקום קשה וגם עיר המנותקת ממרכז העסקים של ישראל. מי מפיק סרטים בירושלים? אולפני טלויזיה, רשות השידור שפעם ישבה ברוממה והיום כבר יש לה משרדים במקומות אחרים וכן הלאה.

ומה אם תפתח משרד להפקת סרטים בירושלים? אתה צריך אנשי מקצוע שיעסקו בצילום וידאו, הקלטת מוזיקה , בימוי, עריכת וידאו וכל מקצועות ההפקה. בסוף עושים מה שמשתלם אמרה לי אחת הסטודנטיות שתחום העניין שלה הוא דווקא הפקת סרטי הנצחה , תחום הדורש הרבה תחקיר, עבודת מחקר ואיסוף חומר לצורך הפקת הסרט.

אם היה לי משקיע הייתי שוקלת לפתוח משרד להפקות וידאו בירושלים אמרה. אבל רק אם מישהו שם כסף, לא הייתי לוקחת את הסיכון הזה בעצמי. ביקשנו לראות עבודות של סרטי סטודנטים והתרשמנו מהרמה הגבוהה של הצילום ושל העריכה, על אף שהרעיונות היו מעט בוסריים. משרד אחד רציני להפקת סרטים היה בוודאי מושך אליו צעירים מוכשרים וכל מי שרואה את עתידו בתחום. נשאר להפנות את הרעיון לקרנות תמיכה שונות המשקיעות משאבים בשימור האוכלוסייה הצעירה בירושלים ולבחון. זה כשלעצמו כבר רעיון לסרט!

אביחי שקדי, תסריטאי, שכונת טלביה ירושלים

צלילי פסנתר בשכונת נחלאות - חורף 2020